Iris Pinson

Iris Pinson

Translate Google - Translate Bing

Welkom op mijn blog. Ik ben schrijfster van liefdesdrama’s (fictie). Mijn romans bevatten ongecompliceerde verhalen voor ’s middags op de bank als het regent of bij mooi weer op het strand.

Op 19 januari 2021 is mijn vijfde roman gepubliceerd: Talent Hunter.

Amber Hofman, een succesvolle recruiter is op zoek naar een aantrekkelijke partner, iemand om haar leven mee te delen. Met haar collega Dusty gaat ze in het uitgaansleven van Rotterdam op stap en ontmoet ze Dolf, die zich met zijn filosofisch inzicht identificeert met de Ontdekking van de Hemel en dat als zijn missie voor het leven ervaart.

Via Social Media komt Amber in contact met Frederico, een mooie goddelijke dandy, waarmee ze op zondagmiddag in de Witte Aap afspreekt. Voor een vervolgafspraak is Frederico lastig bereikbaar, omdat hij een eigen bedrijf heeft en op internationaal niveau opereert.

Het is een dilemma voor Amber om een keuze te maken. Gaat ze voor Dolf of voor Frederico? Amber besluit om bij Detox coach en Medium Odin een behandeling te ondergaan. Tijdens deze sessie laat Odin doorschemeren dat Amber in haar werk promotie gaat maken en dat ze de liefde van haar leven gaat ervaren.

Na een seksueel hoogtepunt op een rode poef, gevolgd door een hemels weekend op het Christina Onassis Yacht vindt Amber het lastig om één van de twee vriendschappen te beëindigen. In de tussentijd maakt Amber promotie en treed ze bij een innovatief bedrijf in dienst, waar ze zich naar het buitenland laat uitzenden.

Het pad wat ze voor ogen heeft, loopt toch anders dan dat ze zich had voorgesteld en na een beproeving kiest ze voor de liefde van haar leven.

 C

Preview/Inkijk Talent Hunter
ISBN
nummers:
Paperback: 
978-90-821929-8-8
E-book: 
978-90-821929-9-5
Bibliotheek België: Talent Hunter
Bibliotheek Nederland: Talent Hunter

Distributie: Het boek “Talent Hunter” wordt via het Centraal Boekhuis aan alle boekwinkels en webwinkels in Nederland en België geleverd. Amazone levert wereldwijd e-books en print exemplaren.


Op 7 april 2017 is mijn vierde roman gepubliceerd: Donkertest.

Een erotisch drieluik waarin de zonde, beginnend met de oerzonde, eindigt in de hel. Geïnspireerd door het Hooiwagen-drieluik van de Nederlandse kunstschilder Jheronimus Bosch.

Hoe verhoudt zich de paradijselijke onschuld tot de schuld?
Lila, Péar en Victoria Van Gelre zijn drie zussen die het voor elkaar hebben. Ze zijn aantrekkelijk om te zien, hoog-intelligent, welbespraakt en ze hebben een grote aantrekkingskracht op mannen met status. Maar de dames zijn kritisch en ze zijn alleen ontvankelijk voor mannen van goede afkomst, die ook wat te spenderen hebben. De drie meiden weten niet beter. Van jongs af aan heeft hun moeder Margret, die een succesvolle Eurocommissaris is, alles in het werk gesteld om haar dochters van een bevoorrechte start in het leven te voorzien.
Victoria wordt in het studentenleven van Wichita USA geadoreerd om haar Europese aristocratische attitude. Als taxateur bij Kingston Real Estate doorloopt Lila een met goud bekleed carrièrepad. Hun zus Péar is een talentvolle zwemster die met haar prestatiedrang alles op alles zet om bij de Olympische spelen de beoogde gouden medaille te incasseren.

De Van Gelre familie staat synoniem voor de allegorische voorstelling rondom een hooiwagen, waar iedereen gretig zijn aandeel probeert te bemachtigen. Helaas wordt de kar voortgetrokken door demonen, die langzaam de nietsvermoedende door het hooi verblinde familie in de richting van de afgrond trekt. De hoogwaardigheidsbekleders zijn niet de onpartijdige hulpbronnen, waardoor de zondenaars één voor één over een brug de hel worden binnengeleid.

 

Preview/Inkijk Donkertest
ISBNnummers:
Paperback: 
978-90-821929-6-4
E-book: 
978-90-821929-7-1
Bibliotheek België: Donkertest
Bibliotheek Nederland: Donkertest

Distributie: Het boek “Donkertest” wordt via het Centraal Boekhuis aan alle boekwinkels en webwinkels in Nederland en België geleverd. Amazone levert wereldwijd e-books en print exemplaren.


Op 5 mei 2015 is mijn derde roman “Dr. Norton” gepubliceerd!

Dr. Norton

Paul Norton en Victor Bosch zijn boezemvrienden die voor elkaar door het vuur gaan. Als ze tijdens hun studie samen een kamer delen is het elke avond feest. Ze hebben dezelfde voorliefde voor muziek, houden allebei van geintjes en van vrouwen. Deze twee sportieve en goed uitziende charmeurs bouwen al snel de reputatie op vrouwenverslinders te zijn. Het lijkt wel of dat juist de belangstelling bij vrouwen aanwakkert. Totdat Jackie zich aandient. Zij is de vrouw die het liefdesleven van beide mannen op de achtergrond regisseert, zonder de mannen zich hiervan bewust zijn.
Beide jongemannen doorlopen na hun studie een succesvolle carrière, waardoor hun werelden langzaam uiteen drijven. De gekoesterde waardering voor elkaar ontwikkelt zich tot een haatdragende jaloezie.

Als Paul Norton door belangenverstrengeling aan de kant is gezet, overdenkt hij zijn leven en ondergaat hij een zuiveringsproces om met zichzelf in het reine te komen. Hij opent een alternatieve praktijk en als zijn leven weer op de rit is besluit Paul om het hart van Jackie te veroveren. Als een virus sluipt hij haar leven binnen en besmet hij haar. De ziekteverschijnselen worden te laat door haar naasten opgemerkt, waardoor Paul Norton onherstelbare schade aanbrengt om zijn ego te bevredigen.

 Voorkaft

Preview/Inkijk Dr. Norton
ISBNnummers:
Paperback: 
978-90-821929-4-0
E-book: 
978-90-821929-5-7
Bibliotheek Nederland: Dr. Norton 

Distributie: Het boek “Dr. Norton” wordt via het Centraal Boekhuis aan alle boekwinkels en webwinkels in Nederland en België geleverd. Amazone levert wereldwijd e-books en print exemplaren.


Op 10 oktober 2014 is mijn tweede roman “California Dreaming” gepubliceerd!

Californina Dreaming

Wie wil er niet rijk worden en bekendheid verwerven. Een droom die de werkelijkheid overtreft? Is dat niet, waar het bij veel mensen in het leven om draait? Of eindigt de gekoesterde droom in een nachtmerrie?

Micky en Dana vormen een ambitieus stel. Ze staan aan het begin van hun carrière en ze zijn bereid hiervoor offers te brengen. Dana is een knappe jonge vrouw die de nodige aanbidders heeft, maar ook kritisch is. Ze heeft voor zichzelf een carrièrepad uitgestippeld waarbij ze handig gebruikt maakt van haar charmes. Deze insteek blijkt zeer renderend te zijn, waarbij Dana haar principes discreet laat varen als het haar uitkomt.

Het leven lacht Dana toe met een glansrijke carrière, rijkdom en geluk in de liefde. Maar klopt haar voorstelling wel? Is ze wel zo succesvol zoals ze iedereen laat geloven, of zijn het louter dromen om haar miserabele leven aangenaam te maken?
Eén van haar geliefden heeft een wens, die hij graag ingevuld zou willen zien. De weg hiernaar toe is de weg van melk en honing, maar de bestemming is niet de hemel maar de hel, waarbij Dana genadeloos wordt geëxploiteerd. De tralies worden zichtbaar waar haar leven zich achter afspeelt.

Het blijkt voor Dana een dagelijks gevecht om te overleven. De pijn in haar hart is ondragelijk, maar ze is een vechter en bereid om de strijd aan te gaan. Het is vallen en opstaan. Door in haar droomwereld te geloven, vindt ze de kracht die ze nodig heeft om aan haar lijdensweg te ontsnappen. Of is de nare werkelijkheid de nachtmerrie, waaruit Dana ontwaakt?

 Voorkaft California Dreaming 1597 x 2418

Preview/Inkijk California Dreaming
ISBN-nummers:
Paperback: 978-90-821929-2-6
E-book: 978-90-821929-3-3
Bibliotheek Nederland: California Dreaming

Distributie: Het boek “California Dreaming” wordt via het Centraal Boekhuis aan alle boekwinkels en webwinkels in Nederland en België geleverd. Amazone levert wereldwijd e-books en print exemplaren.


Mijn eerste boek “Als je Alleen…” is in maart 2014 uitgegeven.

“Als je alleen…” gaat over de levensloop van een vrouw die afstand neemt van haar afkomst en een succesvolle carrière doorloopt. 

Sonja Plattel is een zelfstandige vrouw die van jongs af aan heeft geleerd om voor zichzelf op te komen en haar eigen zaken te regelen.
Door haar verschijning trekt ze mannen aan die haar aantrekkelijk vinden. Ze beseft dat ze hen om haar vingers kan winden wanneer het haar uitkomt. Het is hun probleem dat ze verliefd op haar worden en ze consumeert ze, alsof ze van een maaltijd geniet. Ze maakt heel geraffineerd de afweging in hoeverre ze in een relatie investeert. Totdat ze zelf in een relatie wordt geconsumeerd en ontkent dat dit haar grote liefde is. Ze verdringt haar passie door zich in andere relaties te storten waarvan ze diep in haar hart weet dat deze maar beperkt houdbaar zijn.
Zonder zich er veel van aan te trekken nestelt ze zich in een wereld die niet de hare is, maar past zich wonderwel aan. Sonja koestert het beeld wat mensen van haar hebben. Hardwerkend, netjes, eerlijk en loyaal. De vraag is in hoeverre ze echt eerlijk en loyaal is? Het is een continue afweging tussen ongeremde kortstondige seks en passie. Of is de kortstondige seks slechts een middel om tot het acceptatieproces van de passie en echte liefde te komen?

 Als je Alleen...

Preview/Inkijk Als je Alleen…
ISBN
-nummers:

Paperback: 978-90-821929-0-2
E-book: 978-90-821929-1-9
Bibliotheek Nederland: Als je Alleen…

Distributie: Het boek “Als je Alleen…” wordt via het Centraal Boekhuis aan alle boekwinkels en webwinkels in Nederland en België geleverd. Amazone levert wereldwijd e-books en print exemplaren.

 

 Als de Alleen...  

Bovenstaande boeken bevatten geen persoonlijk levensverhaal. Wat is het dan wel? Het is fictie. Het verhaal is volledig in de fantasie van de schrijver ontstaan. Alle namen zijn willekeurig gekozen en iedere herkenning van personen berust op toeval.

Groeten, Iris

***

Mijn link, URL toevoegen, Links toevoegen, Gratis backlinks, Backlinks, Onbeperkt pingelen, Snelle indexering, Ping-links, Webmaster, Link verzenden, Zoekmachines, Ping-service, Ping mijn site-links, Mijn sitelinks, Ping mijn site, Ontvang geïndexeerd, Service verzenden, SEO, Blog Ping, Ping-tool, Geïndexeerd in 12 uur, Gratis Ping, Gratis koppelingen toevoegen, My Link, Add Url, Add Links, Free Backlinks, Backlinks, Unlimited Ping, Rapid Indexer, Ping Links, Webmaster, Submit Link, Search Engines, Ping Service, Ping My Site Links, My Site Links, Ping My Site, Get Indexed, Submit Service, Seo, Blog Ping, Ping Tool, Indexed in 12 hours, Free Ping, Free Add Links.

***

Over Pinson

https://irispinson.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in #AlsjeAlleen, #CaliforniaDreaming, #DrNorton, #TalentHunter, Artikel, Berichten, Boek, Bronnen, Cultuur, Literatuur, Manuscript en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Iris Pinson

  1. Pingback: diversen | Iris Pinson

  2. Pingback: diversen | Iris Pinson

  3. Via Twitter kwam ik terecht bij Iris Pinson, een schrijfster die donderdag 27 maart haar allereerste boek lanceerde. Nog voordat het boek gelanceerd werd, mocht ik hem al lezen en dat is natuurlijk altijd heel erg leuk!
    Wat dit boek bijzonder maakt, is het feit dat Pinson alles helemaal alleen heeft gedaan. En daarmee bedoel ik niet alleen het schrijven, maar ook het ontwerp van de voorkant, de redactionele taken en het boek heeft ze zelf uitgegeven. Dat is toch wel een applausje waard, niet?
    Ik ben compleet onwetend in het boek gestapt, omdat ik dat de leukste manier vind van boeken lezen. Ik wist niet waar het verhaal over ging, wat het genre was en wat er allemaal in zou voorvallen. Compleet blanco ergens instappen zorgt er, naar mijn bescheiden mening, voor dat je niet met een bepaalde verwachting aan iets begint. Iris Pinson had mij vooraf gewaarschuwd dat ik eigenlijk niet binnen de doelgroep van het boek viel, maar dat mijn moeder dat wel deed. En zo begon ook mijn moeder aan het debuut van Iris Pinson.

    ”Als je alleen…”
    Vertelt het verhaal van Sonja, een sterke en onafhankelijke vrouw die een succesvolle carrière opbouwt, ondanks haar achtergrond. Het boek begint met een bijzonder vooral en neemt je vervolgens mee door het (turbulente) leven van Sonja.
    Het boek is opgedeeld in drie delen en in het eerste gedeelte was ik lichtelijk gechoqueerd toen ik erachter kwam dat het een erotisch verhaal betrof. Dat had ik niet zien aankomen… In schaamte berichtte ik mijn moeder dat ze het niet mocht lezen. Hallo! Ik wil niet dat mijn moeder verhalen leest over vingers die in bepaalde gaten verdwijnen. Dat is niet iets wat je met je moeder wil delen… enfin. Moeders trok zich er niets van aan en las gewoon verder.
    De eerste 40 bladzijden zijn voornamelijk een kennismaking met Sonja en een omschrijving van haar omgeving. Hoewel dat van mij niet had gehoeven, kwam ik er later in het verhaal achter dat deze omschrijving essentieel bleek voor de rest van het verhaal. Alle gebeurtenissen volgen elkaar namelijk in rap tempo op, wat op het begin best lastig is. Wanneer je eenmaal gewend bent aan de schrijfstijl en de ”snelle” manier van vertellen, is het boek prima te lezen.
    Hoewel Sonja eerst een zorgeloze jonge dame lijkt te zijn, leer je haar stukje bij beetje kennen als het boek vordert. Sonja staat niet in contact met zichzelf, en het boek is precies op een zelfde manier geschreven. Wat eerst snel en ondoordacht lijkt, blijkt later juist een goede manier te zijn om de aandacht van de lezer vast te houden. Sonja springt van de ene romance in de ander, is ambitieus en leeft snel.

    ”Als je alleen…” bevat weinig spanning, maar het is een levensverhaal van een vrouw die stiekem worstelt met intimiteit en haar eigen gevoelens. Vanaf pagina 150 wordt duidelijk dat het om een vrouw gaat die zich waarschijnlijk haar hele leven enorm leeg en eenzaam voelt en dit op alle mogelijke manier (seks, drugs, drank) probeert op te vullen. Hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer je wilt weten over het voorval in het begin en of jouw verwachtingen kloppen.

    En daar zit de spanning dus in
    Het verhaal op zich is niet spannend en de spannende voorvallen die er zijn, worden vrij snel ook weer opgelost. Toch blijft het boek wel interessant. Pinson laat steeds een stukje meer van Sonja en de andere personages zien. Door terugkerende zinnetjes blijf je denken aan de foto in het begin. Toch merkte ik, toen ik het boek met mijn moeder besprak, dat zij het voorval in het begin zich niet eens herinnerde. Jammer, want als je het voorval in het begin vergeet, heb je geen enkel benul wat voor verhaal je nou eigenlijk aan het lezen bent. Wellicht had Pinson het er wat dikker bovenop mogen leggen dat de foto essentieel is voor de rest van het verhaal.

    Is het boek fantastisch geschreven? Nee. Maar de vraag is of dat nodig is, omdat je toch wel wil weten hoe het eindigt. Ja, er zitten wat grammaticale fouten in en er zitten wat spellingfouten in, maar dat zal het grootste gedeelte van het publiek niet opvallen. Het boek had technisch beter gekund, maar als ik daarover ga vallen maak ik een probleem van iets wat eigenlijk geen probleem is.
    ”Als je alleen…” is een mooi boek en de schoonheidsfoutjes maken het wat mij betreft niet minder aantrekkelijk. Het enige waar ik wel een probleem mee had, was het ”want” gebruik (”ze kon de hele avond champagne drinken, want de bediening serveerde continu”, ”als ze geen gesprekken voerde, observeerde ze Charles, want ze vond hem een knappe verschijning.”). Heel vaak was de ”want” overbodig, omdat je als lezer wel begrijpt waarom Sonja iets wel of niet doet.

    Iris Pinson heeft met ”Als je alleen…” bewezen dat je geen top schrijver hoeft te zijn om een prachtig verhaal te vertellen. Het einde is alsnog verrassend en de afsluitende monoloog is prachtig.

    De mening van mijn moeder
    Jawel! Mijn moeder heeft het zowaar voor elkaar gekregen een boek in minder dan een maand tijd uit te lezen. Mijn complimenten! Zoals eerder gezegd valt mijn moeder binnen de doelgroep waar Pinson voor schrijft, toch vonden zowel mijn moeder als ik dat er weinig van te merken is. Het is een boek voor alle leeftijden (oké, misschien 18+ vanwege de seks en de drugs) en dat maakt het ook wel weer interessant.
    Mijn moeder had iets meer problemen met de ”snelle” schrijfstijl van Pinson. Is het boek onsamenhangend? Nee. Absoluut niet, maar de uitgebreide scenes over het werk van Sonja maken dat de concentratie verslapt in de tweede helft van het boek. Er zijn veel personages die allemaal wat meer verdieping konden hebben, zodat je wat minder hoeft na te denken wie nou precies wie ook alweer was. Toch leest het boek ontzettend makkelijk weg en pak je het snel tijdens een vrij uurtje even op om een paar hoofdstukken te lezen. Daarnaast wil je ook wel weten hoe het nou eindigt en wie Sonja nou eigenlijk écht is.

    Conclusie
    ”Als je alleen…” is een interessant levensverhaal dat stukje bij beetje meer laat zien over hoofdpersoon Sonja. De spanningsbogen in het boek zijn wat vlak, maar toch leg je het niet weg. Sonja voert een koude oorlog met zichzelf en haar omgeving. ”Als je alleen…” is een perfect boek tijdens de regenachtige dagen, wanneer je even lekker wilt lezen en je meegesleurd wil worden in het verhaal van iemand anders.
    Het boek grijpt je niet bij je strot, maar sluit verrassend genoeg heel emotioneel af. Sonja is en blijft toch dat kleine meisje dat zich voordoet als grote, volwassen vrouw.
    Nieuwsgierig geworden? ”Als je alleen” is hier te verkrijgen.

    Jacky Overmeen – Blogger bij Lilyrose – http://www.lilyrose.eu/lezen-als-je-alleen/

  4. Mathilde V zegt:

    Lekker ongecompliceerd boek. Beslist geen literatuur. Het verhaal gaat over een vrouw die heel zelfstandig overkomt, maar dat beslist niet is. Te eigenwijs, waarbij haar vluchtgedrag haar ondergang wordt. Je vraagt je wel steeds af hoe dit nu moet aflopen. In het begin wordt de sleutel van het verhaal weggegeven, maar dit heb je echt niet door. Het laatste stuk greep me wel naar de keel, hoe onschuldig het verhaal ook begon.

  5. Marian zegt:

    Ik heb dit boek van Iris Pinson mogen lezen omdat ze mij benaderde via Twitter en me vroeg of ik in ruil voor ‘Als je alleen…’ een eerlijke, kort en bondige recensie wilde schrijven omdat ze daarvan kon leren.

    Toen ik was begonnen in ‘Als je alleen…’ wist ik eigenlijk niet of ik wel wilde doorlezen, maar Iris Pinson heeft een fijne schrijfstijl waardoor je toch blijft doorlezen.
    Het verhaal sprak mij niet zo aan, ik lees graag erotische romans maar dit erotische familiedrama was niet het soort boek voor mij, vond het een beetje van de hak op de tak springen, nu was het leven van Sonja de hoofdpersoon in ‘Als je alleen…’ ook wel zo en haar leven sprong ook van op de hak op de tak vooral in haar relaties. Ik vond het verhaal iets te snel gaan allemaal, het had voor mij iets rustiger geschreven gemogen zijn.
    Voor het verhaal zou ik 2 sterren geven maar omdat ik de schrijfstijl wel heel fijn vind beoordeel ik ‘Als je alleen…’ met 3 sterren.

    https://www.goodreads.com/review/show/898178488?book_show_action=false

  6. Ik mocht de erotische roman ‘Als je alleen…’ van Iris Pinson lezen. Ik zal zo zorgvuldig mogelijk uitleggen wat ik er van vond.

    ‘Als je alleen…’ gaat over zakenvrouw Sonja. Ze is zelfstandig en ligt goed bij de mannen. Sonja werkt in de bankwereld en ontmoet daar Charles, waar ze later mee trouwt en een zoon krijgt. Sonja houdt van het leven in de rijkere kringen. Ze houdt van mannen met status, maar ze houdt ook van seks, drugs en drank. Sonja lijkt een jetset-leven te leiden, maar lijkt ze zich nooit echt helemaal gelukkig te voelen. Dat was duidelijk voelbaar tussen de regels.

    Doseren is een kunst bij een erotisch verhaal. Dat er seks voorbijkomt is een feit, maar in hoeverre laat je als auteur de seks de boventoon voeren in het verhaal? Ik vond persoonlijk dat de hoeveelheid seks (en de drugs) te overmatig aanwezig was. Minder is vaak meer… iets overlaten aan de suggestie bijvoorbeeld kan een erotisch verhaal net wat meer spanning meegeven. Sonja, de hoofdpersoon, denkt aan seks of heeft seks. Zo kwam het in de eerste helft over. Het verhaal zelf werd daardoor ietwat ongeloofwaardig. Maar ik realiseerde me op tijd dat ik deze roman misschien niet op deze manier moest lezen. Vanaf dat moment las ik het verhaal meer als een aaneenrijging van erotische fantasieën die stuk voor worden uitvergroot. In je fantasie kan en mag immers alles en is dan ook alles mogelijk…

    Maar ook deze insteek kon een paar kritische puntjes waar ik over viel niet voorkomen. Zo vond ik de schrijfstijl opsommend en te beschrijvend en miste ik vooral evenwicht. Sommige levensgebeurtenissen van Sonja werden razendsnel opgesomd. Maar zakelijke aangelegenheden of seksuele afspraakjes werden weer heel langzaam uitgerekt.

    ‘Als je alleen…’ leest makkelijk en had ik ook zo uit. De schrijfster heeft een gewaagde keuze gemaakt om te debuteren met een erotische roman. Ik weet hoe moeilijk het is om een goede en geloofwaardige erotische roman te schrijven. Zeker met de hoeveelheid concurrentie die momenteel verkrijgbaar is. De kunst van het weglaten en niet alles te gedetailleerd willen beschrijven. Deze tips wil ik graag Iris meegeven voor haar volgende roman. Ik weet zeker dat die volgende roman gaat komen, want talent heeft ze zeker en Iris is erg gemotiveerd.

  7. Als je alleen… gaat over de levensloop van een vrouw die afstand neemt van haar afkomst en een succesvolle carrière doorloopt.
    Sonja Plattel is een zelfstandige vrouw die van jongs af aan heeft geleerd om voor zich zelf op te komen en haar eigen zaken te regelen. Door haar verschijning trekt ze mannen aan die haar aantrekkelijk vinden. Ze beseft dat ze hen om haar vingers kan winden wanneer het haar uitkomt. Het is hun probleem dat ze verliefd op haar worden en ze consumeert ze, alsof ze van een maaltijd geniet. Ze maakt heel geraffineerd de afweging in hoeverre ze in een relatie investeert. Totdat zij zelf in een relatie wordt geconsumeerd en ontkent dat dit haar grote liefde is. Ze verdringt haar passie door zich in andere relaties te storten waarvan ze diep in haar hart weet dat deze maar beperkt houdbaar zijn. Zonder zich er veel van aan te trekken nestelt ze zich in een wereld die niet de hare is, maar past zich wonderwel aan. Sonja koestert het beeld wat mensen van haar hebben. Hardwerkend, netjes, eerlijk en loyaal. De vraag is in hoeverre ze echt eerlijk en loyaal is?
    Het is een continue afweging tussen ongeremde kortstondige seks en passie. Of is de kortstondige seks slechts een middel om tot het acceptatieproces van de passie en echte liefde te komen?

    Samenvatting

    It’s only words and words are all I have to take your heart away.

    Als je alleen, vertelt het heftige levensverhaal van Sonja Plattel.

    Haar gedachten namen een loopje… en probeerde de stukjes van de puzzel bij elkaar te krijgen.

    Sonja komt er al op jonge leeftijd achter dat het leven niet altijd over rozen gaat. Ze verliest haar moeder al op jonge leeftijd en blijft alleen achter met haar vader, waarvoor zij zich verantwoordelijk voelt. Samen wonen ze in de Haagse binnenstad afgezonderd van alles en iedereen. Haar vader is het grote verlies nooit te boven gekomen en overlijdt kort na het behalen van haar HBO diploma, waarna Sonja helemaal alleen achter blijft. Tijdens het opruimen van haar vaders persoonlijke spullen doet Sonja een ontdekking. Door alles wat ze heeft meegemaakt in haar jonge leven, heeft ze al vroeg geleerd om voor zichzelf op te komen, wat haar heeft gemaakt tot de zelfstandige vrouw die ze nu is.

    Ik heb een gevoel in mijn lichaam wat ik nog niet eerder in mijn leven heb gevoeld.

    Sonja is een prachtige vrouw, met lang blond haar en blauwe ogen. Ze trekt mannen aan als een magneet en windt ze om haar vingers. Na haar diploma start ze met werken bij een bank in Den Haag. Tijdens het sporten bij de atletiekvereniging ontmoet zij de knappe Ronald, haar atletiektrainer, ze blijken elkaar meer dan leuk te vinden. Dit is het begin van haar heftige seksleven.

    Charles is de hoofdprijs, die moet je verzilveren.

    Al snel is Sonja toe aan een nieuwe uitdaging in haar leven en verruild Den Haag voor Rotterdam, waar haar nieuwe leven van start gaat. Ze ontmoet veel nieuwe mensen en lijdt een heftig leven vol seks, drank en drugs. Tot ze de man van haar dromen ontmoet. Ze beland in een totaal andere wereld, vol luxe en rijkdom. Ze voelt zich intens gelukkig terwijl ze de hele wereld over reist van Nederland, naar Portugal, naar Boston, Zweden en Spanje. Toch kruipt het bloed waar het niet gaan kan en ze speelt met vuur. Lukt het haar om een serieuze relatie aan te gaan en zich aan één man te binden?

    Alles wat in het leven onbereikbaar is, is onweerstaanbaar.

    Mening
    Pasgeleden werd ik benaderd door een voor mij nieuwe auteur, Iris Pinson, met de vraag of ik haar debuut, Als je alleen, vooraf zou willen lezen. Iris was op zoek naar types zoals ik, ze herkende zichzelf in mijn Twitterprofiel. Dat maakte mij nieuwsgierig, een type zoals mij, wat voor type ben ik dan? Na het lezen van Als je alleen, ben ik daar nog nieuwsgieriger naar. Ik las waar het boek over ging en dat sprak me aan en zei ja. Enthousiast begon ik met lezen, wat vind ik van het debuut van Iris Pinson?

    Als je alleen is opgedeeld in drie delen, deel 1, Is het niet tijd, deel 2, Geen gewone liefde en deel 3, Als je alleen maar en bestaat in totaal uit 29 hoofdstukken en vertelt het levensverhaal van Sonja Plattel.
    Als je alleen heeft een mooie cover, welke goed pas bij het erotische verhaal. De titel kan ik zelfs na het lezen van het verhaal nog steeds niets plaatsen. De omschrijving van het verhaal sprak mij aan en maakte mij nieuwsgierig naar de rest van het verhaal.

    Iris Pinson heeft een fijne schrijfstijl welke makkelijk en snel leest, voor je het in de gaten hebt heb je er al flink wat pagina’s opzitten, eenmaal begonnen wil je door blijven lezen. Het verhaal intrigeerde me en dit zorgde er samen met de prettige schrijfstijl voor, dat ik door bleef lezen.

    De omgevingsbeschrijvingen en karakteromschrijvingen zijn heel uitgebreid, we leren hoofdpersonage Sonja goed kennen. Sonja is een vrouw die veel heeft meegemaakt in haar leven, ze verliest haar moeder al op jonge leeftijd en blijft alleen achter met haar vader, waarvoor ze zich verantwoordelijk voelt. Dit heeft haar gemaakt tot de zelfstandige hardwerkende vrouw die zij nu is. Sonja werkt hard en lijdt een heftig leven met veel seks, drank, drugs en mannen, ze is een echte mannen verslindster, ze windt de mannen om haar vingers met haar lange blonde haren en blauwe ogen.

    Iris Pinson beschikt over een flinke dosis fantasie. Als je alleen bevat vele onderwerpen, zoals verdriet, rouw, huwelijksperikelen, geweld, lust, seks, gevoelens en emoties. Het is een verhaal met heel veel wendingen, het wordt geen moment saai. Toch heb ik me tijdens het lezen meerdere keren afgevraagd waar het verhaal nu eigenlijk heen ging? Ik heb dan ook gemengde gevoelens bij het verhaal, aan de ene kant een positief gevoel; de schrijfstijl is prettig en het leest lekker, aan de andere kant; weet ik nu na het lezen eigenlijk nog steeds niet goed wat ik er nu eigenlijk van moet vinden? Dit heeft ook deels te maken met het einde van het verhaal, welke ik als wazig en verwarrend heb ervaren, ik kreeg het idee dat het einde snel afgewerkt moest worden en aan elkaar gerafeld is. Het verhaal ging voor mijn gevoel regelmatig van de hak op de tak en hier en daar wat over de top. Er zitten zoveel perikelen en wendingen in dat Pinson naar mijn idee teveel in één verhaal heeft willen stoppen. Het heeft het allemaal nét niet.

    Iris Pinson heeft Als je alleen uitgegeven in eigen beheer en werkt momenteel aan haar tweede en derde boek, California Dreaming en Dr. Norton, welke medio juni en september 2014 worden verwacht.

    Als je alleen, het debuut van Iris Pinson, het turbulente levensverhaal van Sonja Plattel, een heerlijke schrijfstijl, maar heeft het voor mij helaas allemaal net niet!

    Waardering
    2/5

    Met dank aan Iris Pinson voor het versturen van een recensie-exemplaar

  8. Leuk boek. Ik heb het in een keer uitgelezen. Je bent toch nieuwsgierig hoe dit nu afloopt met deze losbandige dame. Sonja wil aandacht, maar vervolgens accepteert ze het niet. Haar gedrag brengt haar aan lager wal. Het is een levensverhaal. Maar als je het verhaal in ogenschouw neemt, kan het iedereen overkomen. Dus zeker een aanrader!

  9. John Zon zegt:

    Een vriend attendeerde me op het boek van Iris. Hij was proeflezer geweest. Een beetje bevooroordeeld ben ik eraan begonnen. Maar dat was al snel over. Het boek pakte me gelijk. Er zit lekker de vaart in en je blijft lezen, wat je wilt weten hoe het nu afloopt met Sonja.
    De overgangen tussen de drie gedeelten waar het boek uit bestaat vond ik knap, vooral hoe de transformatie van Sonja subtiel werd weergegeven. Langzaam wordt de schil er vanaf gehaald. Het verhaal zegt ook iets over het vluchtige leven wat mensen leiden. Sonja zocht iets, wat ze in haar jeugd niet had gekregen. Liefde en warmte.
    De ontknoping aan het einde had ik niet voorzien, maar had wel het gevoel dat er iets aan zat te komen.
    Een verrassend boek en aanrader.

    https://www.goodreads.com/book/show/21823711-als-je-alleen

  10. ‘Als je alleen…’ van Iris Pinson

    Als je alleen…

    Auteur: Iris Pinson
    Genre: erotische roman
    Uitgave: ik las het Ebook, 252 blz.
    Uitgever: Pinson Publisher, maart 2014
    ISBN: 978 90 8219 291 9
    Paperback: ISBN: 978 90 8219 290 2

    Samenvatting:

    “Als je alleen…” gaat over de levensloop van een vrouw die afstand neemt van haar afkomst en een succesvolle carrière doorloopt.

    Sonja Plattel is een zelfstandige vrouw die van jongs af aan heeft geleerd om voor zich zelf op te komen en haar eigen zaken te regelen. Door haar verschijning trekt ze mannen aan die haar aantrekkelijk vinden. Ze beseft dat ze hen om haar vingers kan winden wanneer het haar uitkomt. Het is hun probleem dat ze verliefd op haar worden en ze consumeert ze, alsof ze van een maaltijd geniet. Ze maakt heel geraffineerd de afweging in hoeverre ze in een relatie investeert. Totdat zij zelf in een relatie wordt geconsumeerd en ontkent dat dit haar grote liefde is. Ze verdringt haar passie door zich in andere relaties te storten waarvan ze diep in haar hart weet dat deze maar beperkt houdbaar zijn.

    Zonder zich er veel van aan te trekken nestelt ze zich in een wereld die niet de hare is, maar past zich wonderwel aan. Sonja koestert het beeld wat mensen van haar hebben. Hardwerkend, netjes, eerlijk en loyaal. De vraag is in hoeverre ze echt eerlijk en loyaal is? Het is een continue afweging tussen ongeremde kortstondige seks en passie. Of is de kortstondige seks slechts een middel om tot het acceptatieproces van de passie en echte liefde te komen?

    Wat ik er van vond:

    De titel: Als je alleen… Met de engelstalige versie wordt veel meer duidelijk wat bedoeld wordt: If you only… In de zin van: Had je maar… of: als je maar…

    Ondanks het feit dat mijn voorkeur naar papieren exemplaren uitgaat om te lezen, was ik in een mum van tijd een heel stuk in het verhaal gevorderd. Iris heeft een prettige schrijfstijl waardoor je heel vlot doorleest. Vrij korte zinnen en heel veel verduidelijking van elk onderwerp. Een goede beschrijving van de personages is het verhaal zeker ten goede gekomen.
    In het verhaal komt een behoorlijke portie seks aan de orde, maar het is vrij lichtvoetig, geen harde porno of iets vulgairs. In het eerste gedeelte lijkt het alleen maar om seks en drank te draaien en je vraagt jezelf af wat het verhaal nou eigenlijk is, maar als je verder leest wordt een stukje duidelijk gemaakt. Het is meer dan alleen maar seks wat de klok slaat, hoewel dat telkens terug komt.
    Voor mij had dat wat minder benadrukt mogen worden. Hier is de boodschap: minder is meer.
    Iets wat voor in het boek gebeurt, wordt achter in het boek opgehelderd. Mooi gedaan!
    Alle menselijke emoties komen aan de orde in dit boek. De hoofdpersoon schiet als een kogel door het leven en kan zich omringen met alles wat een mens maar wensen kan. Ze is een vrouw die geniet van haar baan en de macht en de kansen die deze baan met zich meebrengt. Daar maakt ze dankbaar gebruik van om haar seksuele fantasieën te kunnen ontwikkelen. Sonja ontwikkelt zelf ook als mens in het verhaal, maar valt toch steeds weer terug in haar oude gewoontes. Totdat…
    Meer vertel ik niet! Zoals je weet vertel ik in een recensie nooit veel over de inhoud, er is tenslotte al een samenvatting te lezen.

    Ik waardeer dit boek met 3/5 sterren.

    De eerste drie hoofdstukken kun je hier lezen op haar website.

    Bestel dit boek bij bol.com (paperback)

    Over de auteur:

    Lees meer over Iris op haar website.
    Een interview met de auteur kun je hier ook lezen.

  11. Ook dit boek heb ik in één ruk uitgelezen, alhoewel ik moest wennen aan de kort-en-bondige schrijfstijl zorgt het er tegelijkertijd voor dat je blijft lezen, zeker in gezelschap van Zon. Het verhaal is verrassend en ik ben dan ook benieuwd naar het volgende boek! Graag een vervolg ;-)) Fijn dat ik het mocht lezen Iris! #dankbaardankjewel

  12. De roman ‘Als je alleen…’ van schrijfster Iris Pinson is een onderhoudend verhaal dat eigenlijk altijd en overal kan. Het draaft niet hoog en het graaft ook niet erg diep, maar smakelijk, vermakelijk, lekker leesbaar en vlot geschreven is het wel. Tegen het decor van penthouses, villa’s en buitenhuizen in diverse wereldsteden schetst Pinson het levensverhaal van de onafhankelijke, intelligente en wilskrachtige Sonja Plattel, carrièrevrouw en levensgenieter. Dure huizen, glanzende carrières, aantrekkelijke mannen, mooie vrouwen, volop geld, drank en drugs en een pittige dosis erotiek: met ‘Als je alleen…’ trakteert Pinson de lezer op soepel geschreven en in een goed tempo vertelde chicklit.

    Hoofdpersoon van ‘Als je alleen…’ is Sonja Plattel. Haar volg je als lezer een aantal decennia van haar leven, van jonge vrouw tot vlotte, vitale vijftiger. Al die tijd en ondanks alles wat ze meemaakt – en ze maakt wat mee! – is en blijft Sonja mooi, intelligent, zelfstandig en doortastend. Dat maakt haar echt een vrouw van nu: slim, sterk, stoer en sexy.

    Wat maakt Sonja dan allemaal mee in haar leven? Nou, heel veel, want ze leeft snel en intens. Ze benut haar intelligentie, doorzettingsvermogen, creativiteit en netwerk optimaal om een glanzende, goedbetaalde, internationale loopbaan op te bouwen. Onvermoeibaar en onstuitbaar stoot ze door naar de top, een wereld vol glamour, geld, macht, status en seks. Inderdaad: seks. Want Sonja houdt niet alleen van haar baan, maar ook van erotiek. Als vrije vrouw weet ze wat ze mooi en lekker vindt en is ze niet bang voor seksuele experimenten. Triootjes, partnerruil, lesbische avontuurtjes, al dan niet in combinatie met drank of drugs? Sonja is er allemaal niet vies van en voelt zich er ook niet snel schuldig over. Integendeel, ze geniet met volle teugen van haar jachtige maar prachtige bestaan.

    Toch ‘Als je alleen…’ geen platte soft-porno en draait het om meer dan kale carrièredrang of het smakeloos smijten met geld. Het verhaal is ook meer dan een duur, glanzend decor, of dan een stel bordkartonnen personages die in een statische setting zichzelf steeds weer herhalen. Iris Pinson heeft namelijk, behalve een aangenaam verteltempo en een lichte toets, voor haar lezers ook een aantal interessante plotwendingen in petto en laat haar heldin Sonja bovendien langzaam maar zeker een ontwikkeling doormaken. Geholpen door alle gebeurtenissen in haar zakelijke en persoonlijke leven – haar verlovingen, huwelijk, moederschap en echtscheiding heb ik dan nog niet eens genoemd – groeit Sonja in de loop der jaren als mens. Een bijzonder ingrijpende gebeurtenis aan het einde van de roman, ik verklap niet welke, leert haar tenslotte een wijze les over wat werkelijk belangrijk en waardevol is in het leven.

    Mijn conclusie is dat de roman ‘Als je alleen…’ van Iris Pinson echt een boek is dat je altijd en overal kunt en wilt lezen. In de tuin, op het terras, in bed, op de bank, noem het maar op. Ik heb het boek zelfs gelezen in de keuken tijdens het koken. Gewoon, omdat ik per se wilde weten hoe het met die slimme, sterke, sexy Sonja verder ging. Samen met de actuele sfeer, de lichte toets en het prettige verteltempo maakt dat van ‘Als je alleen…’ een prima boek voor lange, zwoele zomeravonden.

    Erik le Romancier, 30 april 2014


    https://www.facebook.com/erikleromancier

  13. Leny Kruis zegt:

    Het debuutalbum van Iris Pinson is er eentje die zeker niet onderdoet voor andere schrijvers van erotische boeken. Tijdens het lezen van het boek had ik steeds het idee dat ik er midden in zat, de details van de omgeving, de dingen die ze beschreef, neem bijvoorbeeld een buikkastje uit haar ouderlijke woning of de kleur van de vloerbedekking, alles zie je voor je. Zo een detaillistenschrijfster is Iris. Het leest gewoon heerlijk weg en voor je het weet zit je ook midden in het verhaal.
    Het deed mij denken aan mijn vroegere jaren toen ik ook zo de beest uithing. Hier schrijft zij over keuzes maken die eigenlijk door egoïsme en eigenbelang voorrang krijgen. Het spelen met gevoelens, dan de klap krijgen dat de protagonist zelf de dupe is en er voor haar gekozen wordt, iets dat zij niet kan en wil accepteren.

    De spanningsboog begint eigenlijk al bij het begin als zij het huis van haar ouders leeg moet halen en tussen neus en lippen door laat de schrijfster al een bom vallen, die aan het einde pas tot ontploffing komt. De rode draad is een zoekplaatje, dat maakt dat dit boek lekker wegleest en toch een functionele spanningsboog in alle vormen heeft behouden, de seks, de overmatige drankbuien, de drugs die hier ook een rol in spelen.

    Maar door de zakelijke instelling van de hoofdpersoon is dit alles een zijspoor van wat zij eigenlijk wil. Echte liefde, maar door haar eigen wil lukt het haar maar niet te krijgen wat zij eigenlijk voor ogen heeft. Veel kan ik hier verder niet over schrijven, anders verknal ik het voor het hele verhaal waar ik in een dag doorheen was. Eigenlijk vond ik het jammer dat ik het uit had.

    Het debuut is een debuut die van mij persoonlijk goed is voor vier sterren. De schrijfstijl is lekker leesbaar, het verhaal zakt nergens in, de spanningsboog blijft, al merk je pas in het midden wat de hoofdpersoon nou met haar leven doet en wat zij wil en wat zij ineens ontdekt.

    Te verkrijgen in elke internetboekwinkel en ook de E-versie is al te koop.
    Neem ook eens een bezoek aan de website van Iris Pinson, houd haar in de gaten want zij heeft meer in haar pen zitten.

    Leny Kruis – http://smackbox.eu -Home»Recensies»Boeken

Plaats een reactie