Recensie Leny Kruis – California Dreaming

California Dreaming

 

Wie wil er niet rijk worden en bekendheid verwerven. Een droom die de werkelijkheid overtreft?

Is dat niet, waar het bij veel mensen in het leven om draait? Of eindigt de gekoesterde droom in een nachtmerrie?

Micky en Dana zijn een ambitieus stel die aan het begin van hun carrière staan en hiervoor bereid zijn offers te brengen. Dana is een knappe jonge vrouw die de nodige aanbidders heeft, maar ook kritisch is. Ze heeft voor zichzelf een carrièrepad uitgestippeld waarbij ze handig gebruikt maakt van haar charmes. Deze insteek blijkt zeer renderend te zijn, waarbij Dana haar principes discreet laat varen als het haar uitkomt.

Het leven lacht Dana toe met een glansrijke carrière, rijkdom en geluk in de liefde. Maar klopt haar voorstelling wel? Is ze wel zo succesvol als dat ze iedereen laat geloven, of zijn het louter dromen om haar miserabele leven aangenaam te maken.

Eén van haar geliefden heeft een wens, die hij graag ingevuld zou willen zien. De weg hiernaar toe, is de weg van melk en honing. De bestemming is niet de hemel maar de hel, waarbij Dana genadeloos wordt geëxploiteerd. De tralies worden zichtbaar waarachter haar leven zich afspeelt.

Het blijkt voor Dana dagelijks een gevecht te zijn om te overleven. De pijn in haar hart is ondragelijk, maar ze is een vechter en bereid om de strijd aan te gaan. Het is vallen en opstaan. Door in haar droomwereld te geloven, vind ze de kracht die ze nodig heeft om aan haar lijdensweg te ontsnappen. Of is de nare werkelijkheid de nachtmerrie, waaruit Dana ontwaakt?

———————————————————————————————————————————————————————————

Dit is de achterkant van het nieuwe boek van Iris Pinson dat deze maand te verkrijgen is in alle goede boekwinkels en internetwinkels die boeken verkopen.

Een boek dat ik begon met scepsis, omdat ik erotiek een gewaagd onderwerp vind in de vorm dat tegenwoordig veel schrijvers er een grote baal erotische schermutselingen ingooien en dat doet vaak het verhaal van het gehele boek totaal geen goed. Uitzonderingen bevestigen de regel.

Zo ook Iris Pinson. Zij beloofd drama, erotiek, spanning. Dit boek bevat het leven zelf zoals het zomaar op een ieders pad zou kunnen komen, ware het niet dat…..

 

Ja, wat ik er van vond? Het heeft mij in deze tijden van loverboys en aanverwante vervelende dingen goed aan het denken gezet.

De eerste honderd bladzijdes die ik doornam waren van rustige kwaliteit, een beetje opbouwend, mezelf steeds afvragend wanneer het feest van spanning eens begon. Ik gaf mezelf nog tien bladzijdes te gaan ( dat doe ik met al mijn boeken, wanneer de factor boeiend té lang voor mij op zich laat wachten) maar in die tien bladzijdes gebeurde er ineens van alles dat je nooit zou verwachten.

 

Ik ben zelf een schrijfster die verhalen met een twist schrijft. Maar wat Iris Pinson heeft gepresteerd om met dit boek een ontzettende mooie en prachtige twist aan dit verhaal te geven, dat had ik zelf niet kunnen bedenken.

In het boek is de hoofdpersoon precies wat de achterflap de lezer vertelt. Dit gaat ineens veel verder dan je zou verwachten. Je verwacht een idealiste pur sang. Je verwacht geen drugs, drank, hel en verdoemenis. De erotiek speelt daartussen in een grote rol, ook door de verhaallijn die dan als een spannende boog steeds de pijl richting einde wil schieten. Maar steeds komt daar een stukje verleden terug in een hoofdstuk.

Het deed mij lezen als een soort van trilogie in één boek.

Iris Pinson heeft het weer geflikt hoor. Ze heeft mij in een paar dagen laten lezen, lezen en nog eens lezen. Net zolang totdat ik voor mezelf wilde weten hoe het nou werkelijk in elkaar zat.

Een boek dat je heerlijk op de bank op een koude middag of avond moet lezen, drankje of wat erbij, lekker relaxed. Jezelf verbazen dat dit ook zomaar in jouw leven zou kunnen gebeuren, of die van een vriend of vriendin. Want de huidige tijd van hebzucht, wraak, jaloezie, drank, drugs, huilen en lachen. Alle ingrediënten zitten erin.

Voor mij een geslaagd boek die ook de vier sterren weer verdiend heeft.

 

 

ISBN-nummers: Paperback: 978-90-821929-2-6  E-book: 978-90-821929-3-3

 

Het boek “California Dreaming” wordt via het Centraal Boekhuis in alle boekwinkels en webwinkels in Nederland en België geleverd. Vanaf vandaag is het beschikbaar. Veel plezier, had ik ook. Neem eens een kijkje op onderstaande website van de schrijfster.

Leny Kruis

http://klapdoos.jouwweb.nl/recensies/boeken

Over Pinson

https://irispinson.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in #CaliforniaDreaming, Recensie, Reviews, Roman en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

