Kunst-Magritte-The Human Condition

LA-PAGE-D'AGNÈS

Een stukje kunstgeschiedenis….

Je krijgt de neiging om het schilderij weg te halen om te kunnen zien wat er achter het schilderrij staat terwijl op het schilderij het zelfde staat als wat buiten te zien is. Zeer complex en tegelijkertijd kinderlijk eenvoudig want zo blijkt maar weer eens dat de mens niets kan of wil aannemen maar iets altijd met eigen ogen gezien wil hebben.
Mazza

” Ik plaatste voor een raam, gezien vanuit de kamer, een schilderij dat precies dat gedeelte van het landschap weergaf dat werd verborgen achter het schilderij. Zo gaf de boom op het schilderij de boom weer die achter het doek stond, buiten in het landschap. De toeschouwer ziet zo de boom 3x. Eén keer in zijn hoofd, één keer op het doek en één keer buiten in het echte landschap….”Magritte, “lifeline”, in V I E W, VII, 2, 1946)
 
Eind jaren 20 van…

View original post 93 woorden meer

Over Pinson

https://irispinson.wordpress.com/
Dit bericht werd geplaatst in Kunst. Bookmark de permalink .

3 reacties op Kunst-Magritte-The Human Condition

  1. studio562614 zegt:

    leuk om mijn artikel hier te zien staan. Zou je me ook kunnen zeggen waarom je re-blogged….Agnès

    • Pinson zegt:

      Hallo Agnès,
      Ik vind het gewoon leuk om mooie afbeeldingen of gedichten bij andere mensen onder de aandacht brengen.
      De afbeeldingen en teksten die ik reblog spreken me aan. Sommige afbeeldingen en gedichten beinvloeden weer mijn eigen creatieve proces.
      Dit is leuker dan tv kijken.
      Iris.

  2. studio562614 zegt:

    Dat het leuker is dan tv kijken, spreekt mij ook weer aan… ik kijk relatief weinig. Ben vaak creatief bezig: schrijven, fotograferen, photoshoppen. Naar de radio en naar muziek luisteren, doe ik wel veel….Agnès

Geef een reactie

